Unstoppable, The Town

UNSTOPPABLE

Vlak je od nekdaj zelo priljubljena filmska tema. Na vlaku se v filmih zgodi veliko različnih stvari. V filmu Under Siege 2 so ga zasedli teroristi. V filmu Murder on the Orient Express so na njem iskali morilca. V filmu The Cassandra Crossing so se potniki okužili z virusom. V filmu The Train so na njem skrivali umetnine. V filmu The Polar Express se je deček z njim peljal v pravljični svet. V filmu Terror Train je po vagonih potnike preganjal psiho. V filmu Before Sunrise pa sta se na vlaku zaljubila fant in punca. Vlak je vrhunska filmska kulisa, kraj dogajanja, ki dopušča veliko možnosti in domišljije. Tako je tudi tokrat, v najnovejši akcijski mojstrovini Tonyja Scotta, ki je v glavno vlogo železniškega inženirja Franka tako kot v večini svojih filmov postavil znova izjemno prepričljivega Denzela Washingtona. Vlak je tokrat podivjan kot tovornjak Spielbergovega filma Duel, kjer prav tako ni bilo šoferja. Ker dva železniška delavca zamočita rutinsko nalogo, vlak z lepim številom vagonov namreč zdrvi po tirnicah in se, kot pove že  naslov filma, noče pa noče ustaviti. Vlak je dejansko terorist, ki vdre v mirno ameriško rutino. Ali še bolje, vlak je kot Godzilla, ki ga lovijo s helikopterji, nanj streljajo in mu pravijo son of a bitch. Vlak je poosebitev zla, kot beli morski pes v Žrelu, če pavšaliziram. Prav zato ga lahko morda ustavi le stari dobri Denzel, ki mu spešno asistira mladi Chris Pine, katerega žena pokliče šele v trenutku, ko je v smrti nevarnosti. Drži, tole je film o tem, da jezno žensko omehča le skrajno nevarna situacija, kjer mora njen mož izpasti junak, če hoče nazaj dobiti njeno hladno srce. Isto velja za očeta, torej za Denzela, ki ga mlajša hčerka pred herojskim reševanjem vlaka ne mara preveč. Jp, novinarske kamere snemajo celotno dogajanje. To je breaking news, ki spominja na bežanje O.J. Simpsona. Tudi zato je tale film tako zelo dober, saj gledalcu situacijo oriše zelo široko in kompleksno. Z vseh zornih kotov, ki bi se zagotovo zgodili tudi v resnici. Pa tudi igralska zasedba je dobra, saj se poleg Denzela Washingtona in Chrisa Pinea izkaže tudi uslužbenka Rosario Dawson, ki zadevo nadzoruje preko telefona in iz pisarne. Super tempo, prepričljiva kamera, napeto dogajanje in dobra doza realnosti delajo film, ki mine kot bi trenil. In ki ga gledalec od začetka do konca požira z velikim navdušenjem.

Ocena: 8/10

THE TOWN

Najprej iskrene čestitke Benu Afflecku, ki je vlogo režiserja, glavnega igralca in koscenarista opravil z odliko. Tole ni le film o skupini bančnih roparjev, ki jih lovi FBI, tole je čista žanrska poslastica, ki zmaga tudi z odličnim ozračjem, vrhunsko dramaturgijo, enkratnimi dialogi in s celo kopico prizorov, ki se jih ne bi branile niti dobre stare roparske kriminalke, katerim se je v devetdesetih s filmom Reservoir Dogs uspešno poklonil Quentin Tarantino. Super izdelek, ki se zavrti okoli glavnega junaka Douga MacRayja, ki bi rad prenehal z ropanjem, ki bi rad ven iz tega sranja, ki se je zaljubil v uslužbenko (Rebecca Hall) banke, katero je oropal skupaj s svojo ekipo profijev, ki imajo še bolj izvirne maske od modelov filma Point Break. Toda stvar ni tako zelo preprosta, pa četudi ima Doug v glavi, da je sam svoj šef. Teži mu naročnik Pete Postlethwaite, čedalje bližje mu je FBI agent Jon Hamm, njegov prijatelj James Coughlin (odlični Jeremy Renner) pa prav tako ne presene ideje, da bi zapustil ekipo. Da se Doug loti še zadnjega ropa, je povsem razumljivo. Da se stvari zapletejo do vrelišča, pa prav tako ni treba posebej izpostavljati. In Affleck vse segmente filma zrežira in zloži v vrhunsko celoto. Tudi odnos Douga in njegovega očeta (Chris Cooper), ki ždi za rešetkami, je prepričljiv del koncepta. Tako kot divje posneti strelski obračuni, kjer film kljub bombastičnosti nekaterih prizorov ne pretirava in ohranja stik z realnostjo ter zastavljeno kvaliteto. Vse skupaj je tako zelo dobro, da bi se lahko kot avtor podpisal tudi Clint Eastwood. Nekako nostalgičen film, če prav pomislim. Kot da bi ga posneli v sedemdesetih, ko je bil pri filmih zelo važen tudi prebrisan in prefinjen scenarij. Četudi je tematika klišejska in že tisočkrat obdelana, film nima težav s svežino in svojim pristopom, saj skorajda brezhibno zmeša kriminalko, triler, dramo in ljubezensko zgodbo ter gledalcu servira izjemno dodelane like, ki jih zlepa ne bo pozabil. Jp, Gone Baby Gone je bil vaja, The Town pa je predstava, ki za zadetek v polno ne potrebuje Roberta De Nira, Ala Pacina in Michaela Manna.

Ocena: 8/10

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s