slovenija 2015, scenarij in režija: Tomaž Gorkič, igrajo: Nina Ivanišin, Sebastian Cavazza, Lotos Vincenc Šparovec, Jurij Drevenšek, Nika Rozman, Manca Ogorevc, Damjana Černe, Damir Leventič, Matic Bobnar

Če hočeš Idilo, vse kar lahko dobiš pa je Morana, počakaj. Jp, dragi moji, Slovenci smo končno dobili prvo pravo grozljivko. Čisto pravi slasher. Svoj Teksaški masaker z motorko, če hočete. Jebeno dober žanrski film, ki jih v slovenskem filmu manjka, ali še bolje, jih sploh ni. Slovenski žanrski film je redkost, še posebej, če rata tako fino kot Idila. Premnogi ameriški slasherji nimajo za burek proti Idili, ki jo odlikujejo čudovita fotografija, presenetljivo dobri posebni efekti in za slovenski film nenavadno prepričljiva maska. Po lesenem uvodu, kjer se gledalec ustraši, da bo spet dobil slab slovenski film, se stvari zelo hitro postavijo v prvo smer in začne se napeta, skulirana, dinamična, tekoča in šokantna zgodba, ki spretno obrača klišeje ameriških slasherjev in navdušuje gledalca. In tu je Francl (Lotos Vincenc Šparovec), dežurni psiho, jebeni kmetavz, ki okoli skače s sekiro in s svojim kompanjonom Vintlrjem (Jurij Drevenšek) pobija vse kar leze in gre. Za užitek in za posel, da se razumemo. Drži, Idila je zgodba o tem, kaj vse mora danes v Sloveniji narediti kmet, da preživi in da svoj izdelek lansira na tržišče. In seveda zgodba o tem, da se največji psihoti skrivajo med nami. Prav zato je konec tako zelo srhljiv, pretresljiv in zafukan. Tak, da ga gledalec komaj preživi. In tak, da bi gledalec zakričal skupaj z glavno junakinjo Nino Ivanišin, priložnostno manekenko Zino, ki pride v gore delat fotošuting. S fotografom Sebastianom Cavazzo, kolegico Niko Rozman in stilistko Manco Ogorevc. Da bo nekaj hudo narobe, nakaže že prizor z baburo (Damjana Černe), ki ob cesti prodaja šnops. Tudi zaradi dečka s harmoniko, ki seveda spominja na dečka z bendžom iz filma Odrešitev. Idila je super žanrski film. Tudi za hollywoodske razmere, če prav pomislim. En tak avtohtoni old school slasher, ki jih danes manjka tudi v svetovnem merilu. Takoj v kino!

Ocena: 8/10

slika-600x340-1436524697-1096500

18 thoughts on “Idila

  1. Upam, da to ni podobno sranje kot Morana. Sem se nekajkrat spravil gleati, ampak nisem dolgo zdržal, ker je vse skupaj samo zapravljanje časa (in verjetno tudi našega denarja, ker je bil film sigurno sofinanciran s strani sklada).

    Všeč mi je

  2. No zdaj sem pa res res radoveden kakšen je tale film…me prav mika v kino.
    Sicer si Jurija Drevenška ne predstavljam kot negativca, kajti bolj je poznan po komičnih vlogah.

    Imamo Slovenci še kak podoben film tega žanra? Ne ravno hard-core grozljivko ampak bolj triler-srhljivka.

    Všeč mi je

  3. evo še moj vtis ….filma Idila, ki sem si ga danes ogledal.

    Odličen slovenski film, grozljivka v pravem pomenu besede, napet, igralci se odrežejo, nekateri prizori se res zanimivi!
    Bravo SLO, bravo tudi Iztok za dobro kritiko in realno oceno filma!

    Všeč mi je

  4. Ricardo, nič zadnja leta, dobri slovenski filmi so ves čas. Glede na povprečje filmov, ki jih Slovenija sproducira na leto, je veliko dobrih ali vsaj gledljivih. Problem je, da si folk samo slabe zapomne in to meče luč na vse ostale.

    Všeč mi je

  5. Dober film priznam pa , da sem pričakoval več.Se strinjam z montebubo tudi meni je tole bolj srhljivka.
    Kri glih ni špricala ,če se prav spomnim je pri šupljih bolj špricala.Baje , da so morali pri Idili šparati z to umetno krvjo , ker je baje blazno draga.Škoda morda je to tisto , ki bi me morda bolj prepričalo in bi rekel iz prve grozljivka.Da je film dobil oznako grozljivka je zaradi samo dveh prizorov po mojem mnenju fajt Nina in Damjana in fajt Nina in Lotus vse ostalo meni deluje bolj srhljivka in triler.Napetost je pa bila taprava , maska za slovenske razmere super čeprav se mi zdi , da maska pri Lotosu mogoče izpade morda malce preveč amaterska pri bližnjem kadru v obraz.Še več takih slovenskih filmov bi si še želel.Ja konec filma je pa zjeban priznam tega nisem pričakoval.Za na konec pa še tole morda me film malce spominja na film Wrong Turn :).

    Všeč mi je

  6. Dajte nehat s to srhljivko, če ne poznate nobenih zakonitosti žanra. Srhljivka je npr. The Others. Tole je pa najbolj pristna oblika grozljivke, podžanr slasher ali splatter. Razlika med srhljivko in grozljvko ni v tem koliko šprica kri. V tem primeru je špricala več kot dovolj ali celo pretirano, saj so si dali kar duška z masko, ampak to nima veze z dejstvom, da je to grozljivka.

    Všeč mi je

Komentiraj